گزارشی تکمیلی از بازداشت محسن قنواتی، امین مرادی و پیام جیحونی در بهبهان/ سند

 

امین مرادی و پیام جیحونی، شهروندان اهل بهبهان به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در اهواز و محسن قنواتی به زندان بهبهان منتقل شدند. این شهروندان روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. در زمان بازداشت تلفن همراه آقای جیحونی و همسرش توسط ماموران امنیتی ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امین مرادی و پیام جیحونی، شهروندان اهل بهبهان به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در اهواز و محسن قنواتی به زندان بهبهان منتقل شدند.

آقای قنواتی پیش از بازداشت با ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه صادر شده بود، در خصوص اتهامات “توهین به روحانیت، توهین به نهادهای انقلابی مثل سپاه از طریق صفحه اینستاگرام، خبررسانی از طریق صفحه اینستاگرام خود در خصوص اعتراضات و اغتشاشات تیر ۹۹ تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام و اعلام فراخوان تجمع همصدا با معاندین نظام” به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان فراخوانده شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این افراد به هرانا گفت: «قرار بر این بود که دومین سالگرد کشته شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ با حضور خانواده‌ها بر سر مزار جان‌باختگان برگزار شود اما در روزهای اخیر شماری از شهروندان توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده و از آنها تعهد گرفته شده بود که در مراسم سالگرد شرکت نکرده و موضوع احضار را نیز رسانه‌ای نکنند.»

این شهروندان روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. در زمان بازداشت تلفن همراه آقای جیحونی و همسرش توسط ماموران امنیتی ضبط و برده شده است.

محسن قنواتی، برادر محمدحسین قنواتی یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان است.

پیام جیحونی، ۳۳ ساله، متاهل، شاغل در مغازه ساندویچی، مردادماه سال گذشته در جریان اعتراضات بهبهان در میدان بانک ملی این شهر نسبت به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی آبان ۹۸” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای جیحونی در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه امسال در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بودند.

بیان دیدگاه